Đaci i profesori ŠOSMO "Vida Matjan" prisustvovali izvedbi "Labudovog jezera" u Dubrovniku

Svjetski priznata umjetnička trupa Ruskog carskog baleta, oduševila je publiku savršenom izvedbom produkcije „Labudovo jezero", u utorak, 09.02. u Dubrovniku.

Pored hrvatske javnosti, ovom spektaklu imali su prilike prisustvovati takođe i profesori i đaci ŠOSMO "Vida Matjan" iz Kotora.

O značaju ovakvog poduhvata, govori Laura Jovanović, direktorica škole:"Došli smo na ideju da treba organizovat odlazak i pružiti djeci užitak koji će sigurna sam pamiti jer su uslijedili zaista pozitivni komentari i oduševljenje, a čini mi se i privilegija, da poslušaju i odgledaju sjajni nastup Ruskog carskog baleta. Cijenim da je ovakav poduhvat jako dobar. Ovo je prije svega korisno u njihovom daljem usavršavanju, jer mislim da im to mnogo znači, kao jedno novo iskustvo sa pumo lijepih utisaka koje su ponjeli gledajuci Labudovo jezero u izvedbi Ruskog Carskog baleta."

Pored učenika, i profesori su prisustvovali događaju.

"Posebno me raduje što su skoro svi učenici srednje škole izrazili želju da odgledaju fenomenalno izvodjenje baleta. Tu su bili i profesori koji su se sa zadovoljstvom odazvali i dali primjer djeci, pokazavši kako je muzička umjetnost polje u kojoj kraj usavršavanja ne postoji", dodaje Jovanovićeva.

Ruski carski balet izvodi izvornu priču Labudovog jezera, međutim, sa srećnim finalom.Takav završetak baleta odredio je ruski vođa Staljin za vrijeme svoje vladavine u Sovjetskom savezu, tokom tridesetih godina prošlog vijeka. Suptilnu reviziju i varijacije uveo je Gediminas Taranda, umjetnički direktor Carskog ruskog baleta.

Danas, 138 godina nakon prve izvedbe, Carski ruski balet predstavlja ovo remek-djelo kao balet u tri čina.

Nakon ovog, uslijediće i slični poduhvati, te je u planu posjeta Splita i opere.

Koncert Floraleda Sacchi-harfa, Antonio Soria -klavir

Koncert Floraleda Sacchi-harfa,  Antonio Soria -klavir

Muzej grada Perasta, 07.02(nedjelja) 2016.god.u 19h

 

Program:

1. Jan Dussek (1760-1812): Duet u C-duru

2. Manuel Blasco de Nebra (1750-1784): Sonata za klavir br.1 u c-molu

  • Adagio
  • Allegro

3. Felix Mendelssohn (1809-1847): Večernja zvona

4. Giacomo Puccini (1858-1924): Crisantemi

5. Enrique Granados (1867-1916): Oriental/Andaluza

            Romantične scene:

  • 1.Mazurka. Poco lento con abandono
  • 2.Berseza. Lento
  • 3.* * * . Lento con extasis
  • 6.Epilog. Andante spianato, con exaltación poética

6. Joaquín Turina (1882 -1949): Tema i varijacije, op.100

 

Biografije:

Floraleda Sacchi se smatra jednom od najinteresantnijih i najoriginalnijih harfistkinja na međunarodnoj koncertnoj sceni. Od barokne do savremene muzike kao i od romantizma do eksperimentalne muzike, ona je uvijek ubjedljiva, komunikativna i originalna u svojim izvođenjima. Floraleda je prodala na hiljade kompakt diskova, snimajući za najveće muzičke kuće kao sto su Decca, Philips, Universal i Deutsche Grammophon.  2011. godine, snimila je seriju diskova za Amadeus Arte, izvodeći djela kompozitora posvećenih upravo njoj. Floraleda Saki je nastupala kao solistkinja širom svijeta u velikim dvoranama i na čuvenim festivalima kao što su:  Karnegi hol  (Njujork), Palata Ujedinjenih nacija (Njujork),  Gevandhaus (Lajpcig),  Koncerthaus (Berlin),  Sala Verdi (Milano),   Matsuo Hall (Tokyo),  Prefectural Hall Alti (Kjoto),  Salle Varèse (Lion),  Gasteig (Minhen),  Concerts de la Croix Rouge (Ženeva),  River Concert Series (Vašington),  Gessler Hall (Vankuver),  CBC-Glenn Gould Studio (Toronto),  Società del Quartetto Milano,  Festival Musica no Museo (Rio de Žaneiro),  Auditorium della Conciliazione  (Rim), itd. Radoznala i posvećena, Floraleda je komponovala muziku za predstavu  „Donna non rieducabile“, koju izvodi uživo u predstavi sa koleginicom Otavijom Pikolo. Italijanska radio televizija RAI je ovu predstavu transformisala u film koji je predstavljen na 66. filmskom festivalu u Veneciji.                  Rođena u gradu Komo u Italiji, Floraleda je bila inspirisana da se posveti harfi zahvaljujući snimcima čuvene harfistkinje Ani Šalan. Usavršavala se kod velikih harfistkinja Alis Žil, Alis Šalifu i Džudi Loman u Njemačkoj, Kanadi i SAD-u.                                                                                                                                                                             

Antonio Soria, koncertni pijanista i vrhunski nastavnik klavira, kamerne muzike, orgulja i teorije muzike, osnove svog muzičkog obrazovanja stekao je na Conservatorio Superior de Música  del Liceo u Barseloni i Conservatoire National de Region u Bordou (Francuska) pod mentorstvom R. Kola i F. Šapelea. Veliki pijanisti koji su značajno uticali na njegovu muzičku karijeru bili su V. Perlemuter, M. Pirez, J. Ačukaro, G. Munije, V. Akl, A. Vajzenberg i A. de Laroka. Posljednji u nizu pomenutih umjetnika podržao je snimanje njegovog prvog svjetski poznatog albuma Integral Piano of Joaquín Turina (IPJT) koji je Antonio Soria snimio na 16 kompakt diskova i za koji je dobio nagradu Best Spanish Production Prize časopisa Ritmo 1995. godine, nagradu Compact CD Prize 1997. godine, i takozvanu Integrally Historic Award  A. de Laroke, koji je lično pozvao Antonia Soriu na usavršavanje na akademiji Escuela Granados-Marshall u Barseloni. Antonio Soria nastupa kao solista na resitalima i koncertima širom Evrope i svijeta sa orkestrima kao što su Kremlin Chamber Orchestra of Moscow, Leos Janaceck Chamber Orchestra, Camerata Mediterránea, Sofia Soloists Chamber Orchestra, Greensboro Philharmonia, Orquestra della Magna Grecia, Craiova National Orchestra, Orchestra Pistoiese Promusica, Orquesta Sinfónica de la Universidad de Guanajuato, Cappella Istropolitana, a pod dirigentskom palicom M. Račlevnskog, G. Voronkovog, P. Đurova, M. Kolasantija, R. Gutera, H. Medine, R, Gutjereza… Godine 1994. je, nastupivši u klavirskom duu Reinecke, osvojio prvu nagradu na takmičenju Paper de Música de Capellades jednoglasnom odlukom žirija kojim je predjsedavao R. Marba. Antonio Soria je doktor nauka i magistar u oblasti estetike i muzičke kreativnosti. Profesor je na konzervatorijumu Conservatorio Oscar Esplá u Alikanteu od 1995. godine, i na Odsijeku za klavijature i polifonske instrumente na konzervatorijumu Conservatorio Superior de Música Salvador Seguí de Castellón od 1998. godine. Ujedno se pojavljuje i kao gostujući nastavnik na različitim međunarodnim kursevima. Antonio Soria je akademski i umjetnički direktor akademije ORFIM (Oropesa del Mar, Festival-Academia Internacional de Música), fondacije Fundación Sociedad de Conciertos de Albacete i Filarmónica Cervantes Project. Član je žirija na državnim i međunarodnim takmičenjima (XXII Clara Haskil Piano Competition, Švajcarska, avgust 2009; X Concurso Internacional de Piano Compositores de España, Madrid, novembar 2009. itd).

„Više nego zasluženi alpauz, morali bismo biti vječno zahvalni pažljivom promoteru, posvećenom istraživanju i interpretaciji. Pojavio se kompletni i istinski pravi Turina sa svojim čarobnim kvalitetom i intuicijom za rasuđivanje između uma i srca.” E. Franko, muzikolog i kritičar  časopisa EL PAÍS (Madrid, 25. septembar 2000. godine).

                        

Linkovi

Ministarstvo prosvjete i nauke u Vladi Crne Gore - www.mpin.gov.me

Ministarstvo kulture, sporta i medija u Vladi Crne Gore - www.ministarstvokulture.gov.me

Zavod za školstvo Crne Gore - www.zavodzaskolstvo.gov.me

Prvi Crnogorski Školski & Obrazovni Portal - www.skole.cg.yu

Opština Kotor - www.opstinakotor.com


ŠOSMO „VIDA MATJAN“ Kotor

 Stari grad br.456 (Trg Sv.Luke), 85330 Kotor

+382 32 302 676

+382 32 323 681

sosmon@t-com.me

 Pon-Pet: 08.00 - 18.00 GMT +1